تبلیغات نوعی ارتباط غیر رایگان است که برای ارائه اطلاعات غیر شخصی استفاده می شود و به عموم مردم یا مخاطبان هدف کمک می کند تا محصول یا خدماتی را بشناسند و آن را انتخاب کنند. ویژگی های تبلیغات در جذب خریداران بالقوه به کالاها و خدمات برند بسیار مهم است.
یک کمپین تبلیغاتی مؤثر ذاتاً شامل چند ویژگی است مانند جذابیت برای مخاطب، جلب توجه، ارزش دادن به ارتباطات، آموزش مخاطبان هدف، ارتباط با برند، جمله دعوت به اقدام عملی، قابل اعتماد بودن، کوتاه بودن، شیرین بودن و به خاطر سپردن آسان. . . علاوه بر اینها، برخی ویژگیهای کلیدی دیگر تبلیغات وجود دارد که در بهینهسازی نسبی موفقیت تبلیغات بسیار مهم هستند، بنابراین اجازه دهید به آنها بپردازیم:
15 ویژگی تبلیغات
همانطور که در بالا توضیح داده شد، تبلیغات نوعی تبلیغ برای محصولات و خدمات مختلف برای بهینه سازی پتانسیل فروش آنها است و بنابراین باید ویژگی های زیر را در خود جای دهد:
1. ارائه غیر شخصی
تبلیغات راهی برای به اشتراک گذاشتن پیامی است که آن پیام به صورت چهره به چهره به فردی تحویل داده نمی شود. نه مانند فروش است که نوعی تعامل شخصی است و نه مانند بحث یک به یک در مورد کالا یاخدمات. یک کمپین تبلیغاتی قادر به دریافت حالات چهره مخاطبین هدف نخواهد بود، زیرا اجازه می دهد پیامی از طریق کانال های مختلف رسانه های جمعی منتقل شود.
بنابر این برای ساخت یک تبلیغ موثر شما نباید حالا و ویژگی های یک فرد خاص را مدنظر قرار دهید بلکه باید ویژگی های جمعی گروه مخاطبین هدف خودتان را بررسی کرده و بهترین این ویژگی ها را در ساخت تبلیغات خود استفاده کنید تا بیشترین میزان بازدهی را برای شما در بر داشته باشد.
2. سرمایه گذاری
هر نوع کمپین تبلیغاتی برای محصولات یا خدمات مختلف نیازمند نوعی سرمایه گذاری است. از پول گرفته تا زمان و تلاش و منابع، سرمایه گذاری جزء لاینفک موفقیت هر کمپین تبلیغاتی خلاقانه است. سرمایه گذاری وجوه اغلب توسط سودهای شرکت پوشانده می شود. هزاران آگهی بالا و پایین می آید که اکثریت عموم مردم حتی حوصله دیدن آن را ندارند.
بنابراین تبلیغکنندگان هوشمند همواره سعی میکنند در ارائه ایدههای تازه و باکیفیت یک قدم جلوتر از بقیه باشند. برای اطمینان از اینکه سرمایهگذاریهای شما به هدف یا ROI خود میرسند، باید تلاش زیادی کنید تا کمپین خوب باشد. اگر دیدید که ROI مثبت است، به این معنی است که کمپین شما موفقیت آمیز بوده است.
3. سازگاری
همه تبلیغات خوب یک چیز مشترک دارند و آن تطابق تبلیغات با آنچه که منتشر می کنند است. آگهیهایی که در طولانیمدت ثابت میمانند، بر خلاف آگهیهای ضعیفی که تلاش میکنند زنجیره را بشکنند، میتواند باعث موفقیت شود. اکنون که بازار تبلیغات اشباع شده است، چنین نکات کوچک اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
4. شخصی سازی و فراخوانی برای اقدام
تبلیغات به برندها اجازه شخصی سازی می دهد. آن دسته از تبلیغاتی که میخواهند به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند، باید درک کنند که شخصیسازی ضروری است. هنگامی که متوجه شدید که مخاطبان هدف شما به اندازه کافی تبلیغات محصول شما را دیده اند، زمان مناسبی برای وارد شدن برای اقدامات بیشتر است.
از آنجایی که تبلیغات باید شامل یک راه حل و نتیجه گیری ای باشد، اقداماتی که مخاطبان پس از مشاهده تبلیغات می توانند انجام دهند را اضافه کنید. گروه مصرف کننده را منتظر نگذارید. آماده کردنیک فراخوانی برای اقدام بلافاصله پس از انشار آگهی یک ویژگی عالی در مورد تبلیغات است. این اقدام می تواند چیزی شبیه به متقاعد کردن آنها برای شرکت در یک تور فروشگاه یا شماره گیری شماره شما برای طرح سؤالات باشد.
5. استفاده از عناوین تجاری، حامی شناسایی شده، و مخاطبان بزرگ
تبلیغات هرگز بدون یک پایه و اساس انجام نمی شود. اینکه چرا برندهای بزرگ از آن به نفع خود استفاده می کنند پس باید فایده ای داشته باشد. استفاده تجاری از آن به فروش محصولات و انتخاب خدمات نسبت به سایرین کمک می کند. از آنجایی که هر آگهی همراه با نام تجاری و علامت تجاری درج می شود هویت برند را مطرح می کند. همچنین از طریق آنها می توان مخاطبان بزرگتری را هدف قرار داد و آنها را به یک پایگاه کاربری بهینه تبدیل کرد.
6. درخواست، موضوع پیام، و حرفه ای بودن
تبلیغات در حال حاضر به یک دارایی ضروری تبدیل شده است که به عنوان یک قانون رفتار در نظر گرفته می شود. سود آن بسیار بالاست و حتی برای سازمانهای غیرانتفاعی هم جذاب است که تبلیغات را امتحان کنند. با این حال، به عنوان یک بازاریاب، همچنین ضروری است که بدانید چگونه برای عموم جذاب باشید.
تبلیغات بهترین راه برای جذب خریداران بالقوه است. اگر تبلیغی ارائه می دهید که جذابیت ندارد، به سادگی فایده ای ندارد. بدون هیچ درخواستی، نمی توانید انتظار توجه عمومی بیشتری داشت، در پیام های تبلیغاتی خود می توانید به سادگی از مخاطبین خود درخواستی داشته باشید و یا آنها را به اقدام به عملی فراخوانید تا بازدهی تبلیغات شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. موضوع پیام در مورد مزایایی صحبت می کند که یک برند سعی می کند به مخاطبان خود منتقل کند. همچنین حرفه ای است که دارای یک کد رفتاری اخلاقی باشید.
7. اشتراک گذاری اطلاعات
شرکت ها از طریق تبلیغات سعی می کنند اطلاعات محصول یا خدمات خود را به مخاطبان هدف برسانند. هرچه اطلاعات بهتر ارائه شود، افراد بیشتری درگیر می شوند و به فکر امتحان برند شما می باشند. جزئیاتی مانند موارد استفاده، ویژگیهای منحصربهفرد، امتیازات را میتوان به دلپذیرترین روش در تبلیغات اضافه کرد که کار جذب مشتری را انجام میدهد.
طبیعی است که وقتی مردم با یک ویزگی و اطلاعات خاص راهنمایی می شوند، تمایل بیشتری به خرید آن محصول دارند. اگر تحت تأثیر قرار گیرند، محصولات و جزئیات بیشتری را بررسی خواهند کرد. بهعنوان یک ارائهدهنده واقعی، به عموم مردم کمک میکنید تا دقیقاً آنچه را که میخواهند به دست آورند، بدون اینکه توسط برخی کلاهبرداریها یا برندهای دیگر فریب بخورند.
8. عناصر تبلیغات را با ویژگی های بازاریابی میکس کنید
ساختار بازاریابی بدون تبلیغات ناقص می ماند. یک شرکت به شدت توسط تبلیغاتی حمایت می شود که بدون آن نرخ های فروش بسیار کمتری وجود داشت. اگر با رعایت نکات گفته شده و نکات بازاریابی تبلیغاتی ساخته شود، می تواند گردش مالی بالایی برای شرکت به همراه داشته باشد.
در حال حاضر توسط برندها به خوبی درک شده است که بازاریابی در مقیاس بزرگ تنها با تسهیل تبلیغات امکان پذیر است. ارائه دهندگان از این فرصت استفاده می کنند تا مصرف کنندگان را فوراً در مورد محصولات مطلع کنند. این همان دلیلی است که امروزه شرکت ها مبالغ هنگفتی را صرف تبلیغات می کنند.
9. ارتقاء
شما عزیزان به خوبی این مسئله را درک کرده اید که تبلیغات یک تکنیک چشمگیر برای افزایش نرخ فروش بهتر است. جزئیات هر چیزی را که به فروش می رسانید را به اشتراک بگذارید، تا خریداران بالقوه برسد و آنها را برای خرید متقاعد می کند. محصولات جدیدی که هرگز توسط خریداران دیده نمی شوند، فقط به دلیل تبلیغات خریدار پیدا می کنند. اطلاعاتی که از قبل می آید خریداران را آماده می کند تا محصولات ناشناخته شما را بررسی کنند.
10. ایجاد تقاضای جدید
تبلیغات به عنوان مکانی عالی برای فروش محصولات به بازاریابان ارائه می شود. آنها داده های بسیار خوبی را به بینندگان می دهند تا حس آشنایی با محصولات شما را پیدا کنند. اگر آنها عاشق چیزی شوند که در مورد آن می آموزند، کار بعدی که انجام می دهند این است که برای خرید آن به فروشگاه مراجعه کنند.
تبلیغات ابزاری برای به اشتراک گذاری اطلاعات هستند. به طور پیش فرض این است که وقتی شخصی با چیزی از قبل آشنا باشد، احتمال خرید آن محصول بیشتر است. مانند چرخه ای است که تقاضای جدیدی در بازار ایجاد می کند. تقاضا هم از مشتریان قبلی و هم از خریداران جدید ایجاد می شود. از آنجایی که تبلیغات به رشد تقاضا کمک می کند و سپس باعث فروش می شود، هزینه تولید به طور همزمان کاهش می یابد.
11. انتخاب شریکت تجاری عالی
مدنظر داشته باشید شما برای ساخت یک تبلیغ جذاب و حرفه ای همواره نیاز به یک تیم کامل دارید که می تواند هزینه های زیادی را برای شما و شرکتتان در بر داشته باشد، اما با انتخاب یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای می توانید از بسیاری از هزینه های خود بکاهید و همچنین از بالابودن کیفیت تبلیغات ساخته شده برای برندتان مطمئن باشید.
شرکت تبلیغاتی ایده به عنوان یکی از آژانس های تبلیغاتی برتر ایران اماده همکاری با مجموعه شما برای ساخت و اجرای انواع کمپین های تبلیغاتی از جمله تبلیغات محیطی، تبلیغات ویدیویی و صوتی در رادیو و تلویزیون، تبلیغات اینفلوئنسر و تبلیغات مجازی می باشد.
خدمات شرکت تبلیغاتی ایده به صورت گسترده و 360 درجه بوده و تمام نیازهای شما مانند عکاسی تبلیغاتی، فیلم برداری تبلیغاتی، ساخت تیزر و تریلر، اجاره بنرهای تبلیغاتی و .... را شامل می شود بنابراین شما بدون هیچ گونه نگرانی و استرس می توانید تمام نیازهای تبلیغاتی خودتان را به شرکت تبلیغاتی ایده بسپارید.
برای مشاوره رایگان می توانید با شماره تماس دفتر مرکزی ما تماس بگیرید: 02188888808