مهم نیست که حوزه کسب و کار شما چیست، یک بنر و یا بلیبورد تبلیغاتی بزرگ با طراحی جسورانه، در عین حال کامل با رنگ های چشمگیر و متنی ساده، راهی عالی برای تبلیغات کسب و کار شماست.
البته بنرها و انواع دیگر تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی همه جا هستند وقتی در خیابان و ساختمانها راه میرویم، تابلوهای زیادی را می توانیم پیدا کنیم که در پی معرفی انواع محصولات و کسب و کارها می باشند، بنابراین چگونه میتوانید مطمئن شوید که بنر شما مورد توجه قرار میگیرد؟
خلق یک تابلو تبلیغاتی جذاب به طور تصادفی اتفاق نمی افتد، برخی از تصمیمات طراحی استراتژیک را می طلبد. بیایید هشت نکته طراحی بنر، بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی را بررسی کنیم تا به شما در ایجاد یک بنر عالی کمک کنیم.
هدف تبلیغاتی خود را بدانید
برای طراحی یک بنر عالی، باید درک درستی از هدف خود داشته باشید چرا در وهله اول یک بنر تبلیغاتی را طراحی می کنید؟ منظور دستیابی به چه چیزی است؟ در اینجا چند هدف ممکن برای بررسی وجود دارد
آگاهی از برند را افزایش دهید
برند خود را تغییر دهید یا تصور عمومی از برند خود را تغییر دهید
یک محصول جدید را برجسته کنید
توجه را به فروش یا تبلیغ جلب کنید
یک رویداد آینده را تبلیغ کنید
افزایش آگاهی برای یک هدف اجتماعی
اهداف بالقوه بی شماری برای بنرها وجود دارد که اینها فقط چند نمونه هستند. توجه داشته باشید که برخی از اهداف بیشتر ادامه دارند و ممکن است نیاز باشد بنرها را برای مدت طولانی تری در معرض دید عموم قرار دهید، در حالی که برخی دیگر ماهیت موقتی دارند.
شاید در نظر گرفتن هدفتان خیلی بدیهی به نظر برسد، اما این اولین قدم بسیار مهم است. هنگامی که دقیقاً بدانید که بنر شما برای رسیدن به چه هدفی قرار دارد، می توانید اجازه دهید آن هدف یا آن اهداف مستقیماً نحوه طراحی آن را مشخص کند. همانطور که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد، شما می خواهید بنر خود را در طراحی آن ساده نگه دارید، بنابراین برای هر قسمت از طراحی ضروری است که به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند
بنر را از محیط اطرافش برجسته تر کنید
پس از اینکه ایده و هدف بنر خودتان را متوجه شدید باید به این فکر کنید که این بنر در کجا نمایش داده می شود؟ در محل کسب و کار خودتان است یا در معرض دید عموم قرار دارد؟
در حالی که قرار دادن به دلایل متعددی مهم است، نکته کلیدی در اینجا محیط فیزیکی بنر است. شما می خواهید که بنر شما به منظور جلب توجه رهگذران باز شود، بنابراین باید در نظر داشته باشید که برای برجسته شدن با چه پس زمینه ای رقابت خواهد کرد
اگر به محیط اطراف توجه کافی نداشته باشید ممکن است بنر شما با ساختمان های اطراف یک سان باشد و توجه کافی را به خود جلب نکند، برای مثال ممکن است بنر شما یک پس زمینه قرمز داشته باشد و شما آن را بر روی یک ساختمان با نمای آجری آویزان کنید که اینکار باعث کاهش کارایی طراحی شما می شود.
در برخی موارد، ممکن است لازم باشد یک حاشیه سفید یا سیاه در اطراف طرح بنر خود اضافه کنید تا به آن کمک کند، به خصوص اگر قرار است با پس زمینه شلوغ طراحی شود. بنری که با محیط اطراف خود متضاد باشد بیشتر به چشم می آید. علاوه بر این، با توجه به آنچه که به عنوان اثر انزوا شناخته می شود، این نوع قرار دادن احتمال اینکه افراد بنر را به خاطر بسپارند، حتی پس از اینکه دیگر در معرض دید نیست، افزایش می دهد.
رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید
انتخاب طرح رنگی که به پخش بنر شما کمک می کند تنها چیزی نیست که باید به آن فکر کنید. هر کسی که در زمینه بازاریابی یا طراحی گرافیک کار می کند می داند که رنگ در انتقال پیام صحیح نیز بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داد که افراد در عرض 90 ثانیه نظر خود را نسبت به افراد و محصولات شکل می دهند و از 62 تا 90 درصد این نظرها صرفاً بر اساس رنگ ها است
در حالی که تداعیها و ترجیحات رنگی یک موضوع شخصی است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، تداعیهای فرهنگی گستردهتری نیز به رنگهای مختلف متصل هستند که تمایل دارند بر ادراک افراد به طور کلی تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، در ایران، رنگ سبز اغلب با محیط زیست و پول همراه است
اگر رنگ بسیار مهم است، بهترین رنگ برای بنرهای وینیل کدام است؟ پاسخ به این بستگی دارد که می خواهید چه نوع برداشتی از خود بدهید. در بسیاری از موارد، کار مهم انتخاب رنگ های مناسب برای بنر شما قبلاً با برندسازی شما انجام شده است. اگر در حال طراحی بنری هستید که به منظور نشان دادن نام شما و ایجاد شناخت بهتر برند است، بسیار مهم است که این طرح به طور برجسته رنگ های برند شما را نشان دهد
از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید
محتوای بنر شما چه عکس باشد و چه کار گرافیکی، تصاویر چشم نواز راهی عالی برای بهبود طراحی بنر شما ارائه می دهند. با این حال، یکی از رایج ترین اشتباهات چاپ با فرمت عریض استفاده از تصاویر با کیفیت پایین است که روی محصول نهایی تار یا دانه دار به نظر می رسند. هنگامی که به تصویری بر روی صفحه رایانه خود نگاه می کنید، تشخیص این که این عکس زمانی که بر بنری به عرض چند ده متر قرار بگیرد، واقعاً چه شکلی خواهد بود دشوار است
برای اینکه تصویر شما واضح و واضح به نظر برسد، حتی زمانی که بزرگ شده است، باید از نوع فایل مناسب با وضوح کافی استفاده کنید. به طور کلی، تصاویر ذخیره شده از اینترنت با این صورت حساب مناسب نیستند. دو نوع فایل اصلی وجود دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید
وکتور (طرحهای کلی): تصاویر وکتور گرافیکهای هنری خطی هستند که بدون توجه به تغییر اندازه، کیفیت خود را حفظ میکنند
رستر (بیت مپ): تصاویر رستر یا بیت مپ از نقاط ریز تشکیل شده اند که یک تصویر را تشکیل می دهند. این تصاویر فقط می توانند قبل از از دست دادن وضوح، تا حد زیادی بزرگ شوند
اگر در حال ایجاد یک کار گرافیک برای بنر خود هستید، حتما آن را به صورت فایل ذخیره کنید. انجام این کار باعث می شود که تصویر هنگام بزرگ شدن وضوح خود را از دست ندهد
همچنین باید مطمئن شوید که از چاپگری استفاده می کنید که بنر شما را با وضوح بالا چاپ می کند. به عنوان مثال، در Speedpro، ما اغلب تصاویر را با وضوح 720 DPI چاپ می کنیم که منجر به یک تصویر فوق العاده واضح می شود
متن را از راه دور قابل خواندن کنید
خبر خوب در مورد کیفیت تصویر این است که هر چه فرد از بنر دورتر باشد، تصاویر روی آن واضح تر ظاهر می شوند. با این حال، فاصله به طور بالقوه می تواند تأثیر منفی در مورد خوانایی داشته باشد. نکته کلیدی این است که بدانید بنر شما از چه فاصله ای مشاهده می شود و سپس مطمئن شوید که هر متن روی بنر به راحتی از آن فاصله قابل خواندن است. این نکته طراحی برای شخصی که یک بنر در فضای باز ایجاد می کند بسیار مهم است
آیا تا به حال یک نمایش اسلاید ایجاد کرده اید که به نظر می رسد کاملاً قابل خواندن در صفحه نمایش رایانه شما باشد، اما هنگامی که روی دیوار با فاصله ای از مخاطب نمایش داده می شود، به وضوح به اندازه فونت بزرگتر نیاز دارید؟ اگر مراقب نباشید، همین سناریو میتواند با یک بنر اجرا شود. فقط اندازه نیست که می تواند مشکل ساز باشد. تشخیص برخی از فونتها، بهویژه فونتهای اسکریپت، بهخصوص از راه دور ممکن است دشوار باشد
بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که عابران در خواندن پیام روی بنر شما مشکلی ندارند؟ ابتدا یک فونت کلاسیک را انتخاب کنید که خیلی سبک نباشد. اگر حروف کمی نازک به نظر می رسند، حتی ممکن است بخواهید فونت را پررنگ کنید
دوم، از قانون 10 تا 100 پیروی کنید، این قانون حکم می کند که ارتفاع حرف شما باید 10 اینچ باشد تا در فاصله 100 فوتی قابل خواندن باشد.
برای چاپ بنر خود به شرکت تبلیغاتی ایده اعتماد کنید
وقتی منابع گرانبهایی را برای طراحی بنر عالی خرج کرده اید، می خواهید مطمئن شوید که آن طرح را به چاپگری سپرده اید که بتواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند. در شرکت تبلیغاتی ایده، ما تخصص لازم را برای کمک به شما در فرآیند چاپ داریم و محصول نهایی را تولید خواهیم کرد که افتخار نمایش آن را دارید.
ما بنرهای خود را با جوهرهای تمام رنگی و مقاوم در برابر محو شدن چاپ می کنیم، بنابراین می توانید مطمئن باشید که بنر شما بعداً مانند روز دریافت آن پر جنب و جوش خواهد بود. ما مجهز به چاپ طیف وسیعی از بنرها هستیم که از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند، بنابراین لازم نیست هنگام کار با ما خود را محدود کنید. اگر میخواهید تاثیرگذار باشید، ما میتوانیم به شما کمک کنیم این کار را به سبک انجام دهید.