آیا محتوای شما نتایجی را که شایسته آن است در لیست نتایج گوگل دریافت نمی کند؟ متأسفانه، در جستجوهای فوق رقابتی و شلوغ امروزی، ایجاد محتوای عالی کافی نیست. اگر می خواهید رتبه بندی مناسب و فروش عالی ای داشته باشد، باید آن را به طور موثر بهینه کنید.

این کار فقط به معنای بهینه سازی محتوا برای گوگل نیست، بلکه باید محتوای خود را برای خوانایی و تبدیل هرچه بهتر نیز بهینه سازی کنید.

بهینه سازی محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا تمرین به روز رسانی و بهبود محتوای شماست تا بهترین شانس ممکن برای دستیابی به اهداف خود را داشته باشد. این هدف می تواند رتبه بندی در گوگل باشد، اما همچنین می تواند خوانندگان را به مشتری تبدیل کند یا بک لینک کسب کند در بسیاری از موارد، ترکیبی از چندین مورد از این معیارها است.

چرا به بهینه سازی محتوا نیاز دارید؟

از نقطه نظر سئو، اگر می خواهید رتبه بهتری در نتایج جستجول گوگل دریافت کنید، بهینه سازی محتوا کاری ضروری است. شما ممکن است بهترین مقاله جهان را از دیدگاه یک خواننده نوشته باشید. اما اگر محتوا را برای گوگل بهینه نکنید، رتبه مناسبی دریافت نمی کنید.

رتبه بندی محتوای شما در گوگل مزایای زیادی دارد از جمله:

  • کسب بک لینک
  • رشد مخاطبان شما
  • افزایش سرنخ و لید
  • ایجاد اعتماد

بهینه سازی محتوای خود برای خوانایی، تعامل مخاطب را بهبود می بخشد و به مخاطبان کمک می کند تا به برند شما اعتماد کنند همچنین می تواند به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع کمک کند. اعتماد به برندی که به وضوح برای تولید محتوا وقت می گذارد در مقایسه با برندی که محتوایی به سختی خوانا منتشر می کند، بسیار ساده تر است.

بهینه سازی محتوا برای تبدیل ها بسیار مهم است اگر می خواهید تا آنجا که ممکن است از کمپین های خود پول جمع کنید. شما هرگز در اولین تلالش خود بهترین نسخه را نخواهید نوشت، به همین دلیل است که سرفصل های خود را تغییر می دهید، کلمات کلیدی جدید را هدف قرار می دهید و CTA خود را بهبود می بخشید علاوه بر این، اهداف تبدیل ممکن است در طول زمان تغییر کنند، و شما می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای شما با آنها سازگار است.

نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو

بهبود رتبه بندی محتوای شما در نتایج گوگل دلیل اصلی بهینه سازی محتوا است پس بیایید آموزش خودمان را با بررسی نحوه بهینه سازی محتوا برای سئو  شروع کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی

بهینه سازی محتوا برای سئو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود، شما باید مطمئن شوید که یک کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار داده اید. اهداف کلیدی شما باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • پتانسیل ترافیک بالایی داشته باشد
  • از نظر دیفیکالتی سخت نبوده و امکان سئو  را داشته باشد

یکی از ساده ترین و بهترین راه های پیدا کردن کلمات تبلیغاتی مناسب از طریق خود گوگل می باشد، شما با استفاده از نتایج گوگل می توانید کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مترادف را برای خودتان پیدا کنید.

 

 

 

شما می خواهید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که محتوای شما را به بهترین شکل نشان دهد، اما همچنین دارای ترافیک مناسب و سختی پایینی برای دریافت رتبه بندی مناسب است. اگر سایت شما جدیدا راه اندازی شده است، بهینه سازی برای یک ماه با سختی سئوی بیش از 50 فایده ای ندارد شما از همان ابتدا در حال مبارزه سختی هستید.

شما همچنین می توانید از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با معنایی که باید در محتوای خود استفاده کنید نیز استفاده کنید. هرچه تعداد بیشتری از این موضوعات را بگنجانید، برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌شود که محتوای شما را درک کنند.

تحقیق رقبا

وقتی کلمات کلیدی خود را به دست آوردید، وقت آن است که ببینید در حال حاضر چه رتبه‌ای در گوگل دارد. به طور خاص، باید مطمئن شوید که محتوای شما با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند مطابقت دارد یا خیر. با تجزیه و تحلیل هرکدام از این موضوعات شما میتوانید یک تحلیل و آنالیز کامل و جامع را بدست بیاورید:

  • نوع صفحه: آیا این یک پست وبلاگ، یک صفحه فروشگاه یا چیز دیگری است؟
  • فرمت: آیا این یک فهرست، راهنمای چگونگی یا یک بررسی است؟
  • محتوا: آیا صفحات برتر در مورد یک چیز می نویسند؟ آیا همه آنها به روشی مشابه به موضوع می پردازند؟

سعی نکنید در اینجا منحصر به فرد باشید اگر گوگل برای یک سرچ کامه کلیدی خاص، پست های وبلاگ را به صفحات فروشگاهی اولویت می دهد، باید یک پست وبلاگ ایجاد کنید. در مورد قالب و زاویه محتوا هم همینطور درک کنید که گوگل چه می خواهد و سپس آن را ارائه دهید.

کلمات کلیدی را در محتوای خود ادغام کنید:

در هر زمانی کخ شما در حال ویرایش محتوای خود هستید تا با فرمت ترجیحی گوگل مطابقت داشته باشد، مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را در محتوای خود ادغام می کنید.

شما باید کلمات کلیدی را در مکان های زیر قرار دهید:

  • عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ H1
  • تگ های جایگزین تصویر

شما همچنین باید به طور طبیعی کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را در سراسر مطلب خود قراردهید اما در عین حال باید مراقب بهینه سازی بیش از حد از کلمات کلیدی خود باشید. بهینه سازی بیش از حد یا Over optimization زمانی اتفاق می افتد که یک صفحه وب را با یک عبارت خاص پر می کنید این کار نه تنها تجربه کاربری وحشتناکی را برای خوانندگان شما فراهم می کند بلکه باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل نیز می شود.

اضافه کردن لینک های داخلی و خارجی

وقتی صحبت از بهینه‌سازی محتوا می‌شود، پیوندهای داخلی نادیده گرفته می‌شوند درحالی که هرچه پیوندهای داخلی بیشتری در سایت خود داشته باشید، ربات‌های جستجو راحت‌تر می‌توانند آن را بخزند و اعتبار پیوند بیشتر بین صفحات منتقل می‌شود. پیوندهای داخلی همچنین باعث می شود تا انسان ها بتوانند در سایت شما حرکت کنند.

هنگام بهینه سازی یک صفحه، تمام صفحات مرتبط در سایت خود را فهرست کنید و راهی برای پیوند طبیعی به آنها پیدا کنید سپس به هر یک از این صفحات بروید و مطمئن شوید که پیوندی به صفحه ای که بهینه سازی می کنید وجود دارد.

نتیجه

بهینه سازی محتوای فرایندی ضروری است اگر می‌خواهید محتوای شما خوانده شود و باعث افزایش تبدیل و دریافت سرنخ های جدید شود.

بنابراین مطمئن شوید که محتوای خود را برای کلمات کلیدی مناسب بهینه کرده اید، از ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway برای بهبود کپی بودن و یا نبودن متن خود استفاده کنید و به روش هایی فکر کنید که می توانید نرخ تبدیل متن کپی خود را بهبود بخشید.

هر سه مورد را انجام دهید، و یک محتوای قاتل خواهید داشت که رتبه خوبی دارد، خوانندگان را درگیر می کند و می فروشد.

اما اگر در تولید محتوا تخصصی مهارت کافی ندارید وقت خودتان را هدر ندهید و از یک شرکت ثانویه به عنوان همکار استفاده کنید، شرکت تبلیغاتی ایده با در اختیار داشتن نیروهای متخصص آماده همکاری جهت تولید محتوا اختصاصی برای شما عزیزان می باشد.